۱۳۸۹ تیر ۱۱, جمعه

برزیل و برزیل چی ها سوختند

برزیل تیم محبوب من که از جام جهانی 82 اسپانیا و زمان کاپیتانی سوکراتس، بازیهای آن را دنبال می کنم حذف شد. حسابی غمگین شدم، در راستای اینکه پس از نتیجه بازی همه کارشناس درجه یک می شوند و اتفاقا تحلیلهایشان هم کاملا با نتیجه بازی همخوان می شود!! من هم یک نظر کارشناسی بدهم. دونگا درست در لحظه ای که لازم بود دچار بی عملی شد و نتوانست تصمیم بزرگ حتی اشتباه بگیرد و میلیونها طرفدار برزیل را پکر کرد.

خوش بحال آلمان، مطمئن باشید قهرمان جهان است تیمهائی مثل هلند و اسپانیا و آرژانتین توان خاموش کردن موتور آلمان را ندارند. از امثال زیدان و مارادونا هم در داخل زمین خبری نیست، این مارادونای مربی هم با مدیریت علی اصغری و خالی بندی های آشنا در این نیرنگستان کاری از پیش نخواهد برد.

۳ نظر:

  1. دقیقا همینجاست که تفاوت موجسواری و اندیشه سازی در مدیریت به وضوح دیده می شود. برخی سوار موج های ایجاد شده از بقیه به تفریح و تفرج می پردازند و تا موج ننشسته پز می دهند و منم منم دارند. تا نشیب را احساس می کنند موجی دیگر می جویند. اگر موفق شوند موج دیگری را سوار شوند همچنان در جهل مرکب خود می مانند و دیگران را هم سردرگم و بیچاره دارند و برخی هم تملق گویان همچون بوزینه دست آموز به دنبال آنها ... . اما فوتبال بسیار بی رحمانه به نمایش همگانی می گذارد. شیشه ای شفاف که همه چیز را نشان می دهد. اما اندیشه سازی و فکر و مدیریت اندیشه های عالی جایگاه خودش را در تغییرات زیر جلدی نه در هیاهو و شعار نشان می دهد. با کمی صبر می توان احساسش کرد. شنیدش. دیدش. و واقعا لذتش را برد. همانطور که اشاره کردی حتی تصمیم اشتباه هم در یک سناریوی صحیح برای خودش جایگاه بالایی دارد که از ارزش تصمیم گیرنده نمی کاهد.
    در کنار این مفاهیم، غرور هم باید دیده شود. کسی که فقط خودش را می بیند چیز جدیدی ندارد. در خودش دور می زند و مدام به گذشته ای که رفته و دیگر نیست افتخار می کند. آنچنان مست غرور این نیستها می شود که فراموش می کند که هر روزیک لحظه جدید بودن است. باید فکر جدیدی هم به میدان آورد. باید آماده بود. اگر غیر از این باشد چنان می شود که شد.

    پاسخحذف
  2. گفتم که با مدیریت علی اصغری - بخوانید علی آبادی - نمی شود تیم را اداره کرد، توز هم از این ماچ و بوسه ها خسته شده است.
    http://www.kalam.tv/fa/video/34778/index.html

    حواب ناشناس را هم که حالا شناس شده صلاح ندیدم اینجا بگذارم - یعنی ترسیدم- ایمیل کردم

    پاسخحذف
  3. " خوش بحال آلمان، مطمئن باشید قهرمان جهان است تیمهائی مثل هلند و اسپانیا و آرژانتین توان خاموش کردن موتور آلمان را ندارند"

    دیدی مهندس جان که اسپانیا چطور موتور آلمان و خاموش کرد ماکه خیلی حال کردیم حداقل یه بار حق به حقدار رسید .

    پاسخحذف