۱۳۸۹ اسفند ۲۶, پنجشنبه

مالیات و عوارض در سال 90

مالیات و عوارض نوشابه از ابتدای سال جدید اندکی تغییر یافته است. شرکتهائی که مالیات و عوارض را در دل قیمت فروش تعریف می کنند، حتما توجه دارند که علاوه بر تغییر اعلامیه، نسبت ها نیز تغییر خواهد کرد. مناسبترین شیوه، تعریف مجدد سه عامل افزاینده، مالیات و عوارض و بهداشت(برای شرکتهای تولیدی) در سال جدید است. گرچه در دل قیمت گرفتن عوامل افزاینده مزایای درخور توجهی دارد، اما عده ای از مدیران مالی در تطبیق صدرصد آن با قانون مالیات بر ارزش افزوده، تردید دارند. و همواره عوامل افزاینده خود را مستقل از اعلامیه قیمت فروش تعریف می کنند. من شخصا نظر خاصی در این خصوص ندارم، و تصور می کنم نتیجه هر دو روش علی الاصول یکسان است. بدیهی است اگر عوامل افزاینده مستقل از قیمت فروش تعریف شده اند، کافی است اعلامیه های جدیدی به تاریخ ابتدای سال شمسی 90 برای آنها تنظیم شود. 

۳ نظر:

  1. با سلام
    .یعنی اگر مخرج کسر رو من 115 بگیرم در صورتی که دو تا 5/2 درصد عوارض داشته باشیم و یک ده درصد بهداشت و در قیمت فروش بزارم درست میشه؟
    خسرو

    پاسخحذف
  2. البته باید توجه داشت که فقط محصولات تولیدی شامل عوارض بهداشت می شوند. برای محصولاتی که شامل هر سه عوارض هستند مطلب درست است.

    پاسخحذف
  3. با سلام
    اين نسبت بايد در مورد توليدي ها با توجه به نرخهاي جديد 114 شود و در مورد كالاهاي بازرگاني نسبت دارايي ميشود 2.41153 به 114 و عوارض ميشود 1.97307
    به 114

    پاسخحذف