۱۳۸۸ بهمن ۲, جمعه

گزارش چند سطحی عوامل

به جرات می گویم گسترش اخیر این گزارش به اندازه تمام گزارشهای چاپی سیستم کاربرد پیدا کرده است. تغییرات مهم زیر اعمال شده است :
1- دو مبنای اهدائی و فروش در کنار اهدائی اضافه شده است. بدیهی است این دو مورد مربوط به شرکتهائی است که نسخه فروش بر مبنای سفارش را دارند. قبلا در ایمیل مفصل نوشته بودم که یک بار و در تمام سالهای مالی مدیریت – نگهداری – تثبیت اهدائی را اجرا کنید اگر این کار را نکرده اید بلافاصله اقدام کنید. شایان ذکر است که اگر سطح عامل فروش و مبنای اهدائی انتخاب شود، فقط سفارشهای محقق شده مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
2- لایه های عامل فروش و ویزیتور با کنترلهای تکمیلی اضافه شده اند.
3- مبلغ عوامل افزاینده و کاهنده دو قسم است، مبلغ فروش و مبلغ مشمول عوامل افزاینده و کاهنده. میتوانید با فعال کردن مبنای عوامل این دو مبلغ را در کنار هم داشته باشید.
4- برای عوامل افزایند و کاهنده علاوه بر کنترلهای تکمیلی امکان تفکیک عواملی که به فروشنده و یا عامل منتسب نیستند اضافه شده است، این امکان گزارش راحتی از تخفیفهای احیانا غیر مجاز، با هر نوع تنظیم سطوح را مهیا می کند.
پی نوشت 1:
در این گزارش درخواست شد فروش گرم هم تفکیک شود، یعنی اگر لایه ویزیتور را انتخاب کردیم و سفارشی ویزیتور نداشت بعنوان فروش گرم منعکس شود. پیشنهاد خوبی بود، عمل و ارسال شد.
پی نوشت 2:
استقبال شما از این گزارش منجر به پیشنهادهای تکمیلی دیگری می شود، یکی از جالبترین آنها امکان تفکیک روز به روز این گزارش بود. من این پیشنهاد را بسیار کلی تر توسعه دادم و در سطوح گزارش سه سطح تاریخ ، شماره بارنامه و شماره فاکتور را هم اضافه کردم. تصور می کنم در این حالت این گزارش ریز و سرجمع تمام گزارشها و درخواستهای موجود را به نحو خواناتر و با امکان تنظیم خودتان مهیا خواهد کرد.




۱۲ نظر:

  1. با سلام خدمت همه دوستان
    تشکر می کنم از جناب آقای مهندس بابایی که این محیط را فراهم نمودند تا کاربران سیستم ایشان بتوانند با هم تبادل نظرکرده و از تجربیات هم استفاده نمایند(علیرغم اینکه بعضا با هم رقیب نیز می باشند)اولین مشکل را بنده مطرح میکنم و ازدوستانی که راه حلی برای آن پیدانموده اند درخواست دارم جهت اطلاع بقیه دوستان آن را توضیح دهند.
    همانگونه که مستحضرید تخفیف دادن به یک عامل در فاکتور براحتی امکان پذیر میباشد اما مسئله ای که نمی توان به راحتی آن رافهمیدتعدادعاملینی که تخفیف داشته و یا بعبارت دیگر گزارش عاملین تخفیف دار میباشد بطور مثال اگر شما بخواهیدگزارشی بگیرید و عاملین دارای تخفیف را مشخص نمایید دچار مشکل خواهید شد البته این گزارش را به نوعی میتوان بعد از ثبت فاکتور آن هم با اعمال شاقه گرفت لیکن مسئله اینجاست که چگونه می توان از این عاملین بدون در نظر گرفتن فاکتورها گزارش گرفت .این مشکل بیشتر گریبان دوستانی که در واحد توزیع و فروش فعالیت دارند را میگیرد.
    از تمام دوستانی که مطلبی را در این رابطه توضیح می دهند پیشاپیش تشکر می نمایم
    ناصر فودازی

    پاسخحذف
  2. درود بر ناصر
    اتفاقا همین گزارشی که فرستادم و در واقع درخواست زمزم مشهد بود ، امکان بهتری از عوامل منتسب و غیر منتسب عاملین فراهم می کند. نگاهی به چند سطحی عوامل بکن شاید منظورت را برآورده کند.

    پاسخحذف
  3. سلام مهندس جان ، تبریک میگم که بالاخره موفق به ایجاد وبلاگ شدید از اینکه اولین پست این وبلاگ در مورد شرکت ماست هم خیلی متشکرم و این مواردی که اشاره کردید همه را مدیون پشتیبانی خوب شما و اقای فودازی هستیم ، امید وارم همیشه موفق باشید ضمنا" مشکل اقای فودازی با گزارش چند سطحی کاملا" حل شده است .

    نخعی-88/11/03

    پاسخحذف
  4. با سلام خدمت همه دوستان و بالاخص جناب آقای مهندس بابائی آریائی و تبریک مفصل به ایشان به جهت راه اندازی این وبلاگ.
    خوشحالم که بالاخره آقای مهندس هم سری به ویندوز زدند.
    به امید پیشرفت های روز افزون

    پاسخحذف
  5. آقای مهندس صادقی عزیز
    بهتر از این نمی شد مرا بنوازی ؟ من ایمیلهایم را در ناول نت ویر که چک نمی کنم ؟ بابا به اندازه اپراتور مرکز تلفن که ایمیل هم دارد سابقه کار با ویندوز شما را دارم . نگران نباش

    پاسخحذف
  6. سلام به همگی و سلام ویژه به جناب آقای مهندس بابايي
    دو نکته جالب در این وبلاگ به نظرم میاد:
    1) از اینکه بالاخره همگام بودن با تکنولوژی روز هم بعضی اوقات بد به نظر نمی رسه.
    2) من اگه جای جناب آقای مهندس بابایی بودم این کارو نمی کردم ولی امیدوارم از طریق این وبلاگ با هماهنگی و اتحاد، دوستان راحتتر بتونن به بعضی از آرزوهاشون برسن.

    البته نتونستم آخر هر یک از بندهایی که نوشتم یه آدمک چشمک زن بزارم ولی شما در نظر بگیرید.

    ولی گذشته از این حرفها واقعاً تبریک میگم. ایده جالبیه.
    به امید روزهای پربار با پیشرفت روزافزون سیستم با همکاری همه دوستان و همت جناب آقای مهندس بابایی عزیز

    پاسخحذف
  7. با سلام خدمت آقاي مهندس بابايي عزيز

    ابتدا مهندس جان وبلاگت رو تبريك ميگم و از بابت نرم افزار بسيار پويا و گسترده اي كه در اختيار من نهادي كمال تشكر دارم.
    مهندس عزيز،من در قزوين از سيستم سفارشهاو حسابداري عاملين استفاده ميكنم و تا به امروز به لطف شما مشكل خاصي نداشتم جزو دومورد كه خواهش مكنم منو راهنمايي كنيد:
    1- در مواردي كه مشتري بارفروخته شده پس مي فرستد نمي دانم چگونه آنرا ثبت نمايم تا به حساب عامل نيز برگشت خورد.
    2- آيا ميشود در موقع ثبت سفارشات ما بتوانيم همانند بارنامه گرم هم بصورت بسته اي و هم بصورت عددي وارد نماييم.

    آرزومند موفقيتهاي روزافزون شما

    پاسخحذف
  8. حسین عزیز
    1- اگر در بارنامه برگشت از فروش بزنیم میتوانیم در اسناد فروش - برگشت از فروش به عامل نسبت دهیم. البته در این شرایط همه جیز از قیمت و عوامل افزاینده و کاهنده بارنامه جاری تبعیت خواهد کرد که لزوما هنکام رفت همان نبوده.
    2- هنگام تحقق سفارش میتوان عدد زد ولی هنگام ارسال بار منطقی به نظر نمی رسد که بسته و عدد بزنیم. قزوینیها که به صرفه جویی معروف نیستند تا مثلا سه بسته و دو بطر سفارش بدهند؟

    پاسخحذف
  9. مهدی موسی پور
    با سلام خدمت همه دوستان
    تشکر می کنم از جناب آقای مهندس بابایی که این محیط را فراهم نمودند تا کاربران سیستم ایشان بتوانند با هم تبادل نظرکرده و از تجربیات هم استفاده نمایند.
    با تشکر
    موسی پور

    پاسخحذف
  10. سلام بر خدمت آقاي مهندس بابائي بالانجي
    بنده نيز به نوبه خودم از زحمات جنابعالي تقدير و تشكر مي نمايم
    تكميل موارد فوق را از جنابعالي خواستارم
    1-تكميل گزارش ضمائم سند حسابداري
    2-مانده فروشندگان و گزارش حواله هاي باز كه بابت آنها پرداختي انجام نشده است
    3-اطلاعاتي در مورد دريافت تكست فايل گردش چك در سيستم خزانه داري همكاران سيستم (دريافت - درجريان - وصول)
    ارادتميند شما - قاسم بگلو از همسايگي بالانج

    پاسخحذف
  11. با تشکر از اقای مهندس بابایی در فراهم نمودن محیطی دوستانه جهت همکاری و حل مشکلات
    دوستان هر کدام در مورد به هم خوردن مانده فروشندگان به موردی برخوردند خواهشا اعلام کنند تا آقای بابایی مشکل مانده های بنده را هم حل کنند.

    پاسخحذف
  12. سلام خدمت جناب مهندس بابایی
    با تشکر از سیستم جدید که زحمت کشیدیدو راه‎اندازی کردید که در سیستم فروش جهت پرینت گرفتن کاربران محدود شوند
    البته جا دارد همین جا از پیشنهاد دهنده اولیه آن تشکر نمایم که ایده خوبی برای امنیت بیشتر سیستم است
    با تشکر

    پاسخحذف