۱۳۸۹ دی ۲۱, سه‌شنبه

ویندوز سرور 2008 و پرواسیو 9


اگر ویندوز سرور خود را به نسخه 2008 تغییر بدهید، با ورژن 8 پرواسیو ناسازگار خواهد بود. و حتما باید از ورژن 9 به بالا استفاده شود. از طرف دیگر چون کلاینت ها عموما ویندوز اکس پی هستند، که با پرواسیو 8 سازگاری کامل دارد، مشکل ایجاد خواهد شد. راه حل قضیه برای استفاده بدون مشکل به شرح زیر است :
- روی ویندوز سرور 2008، نسخه پرواسیو 9 را نصب کنید. روش آن دقیقا مشابه ویندوز 7 است. دقت کنید هنگام نصب لایسنس، نسخه 9 لحاظ شود.
- در کنترل پنل پرواسیو 9 و در بخش کامپتیبلیتی، فایل ورژن را به نسخه 8 تغییر دهید. در غیر اینصورت با کلاینت ها ناسازگار خواهد بود.
در چندین شرکت تصمیم به تغییر سرور گرفته بودند، چون هزار ماشاءالله دوستان در واحدهای آی تی با اولین مشکل تسلیم می شوند، و حوصله خواندن و زدن چرخی در اینترنت را هم ندارند، من نیز خود را درگیر  این موضوع نکردم. و همواره تاکید می کردم که بهتر است از همان ویندوز 2003 استفاده شود. ما که نیم قرن عقب هستیم، پنج سال بیشتر به جائی برنمی خورد. تا اینکه آقای مهندس شهرام شفق در کوکاکولای تبریز تصمیم به این کار گرفتند. سوابق ایشان و روح جستجوگرشان واضح بود که این مشکل را به سرانجامی خواهد رساند. آنچه که نوشتم نتیجه تجربه ایشان بود که در شبکه کوکا کولای تبریز نصب و مورد استفاده قرار داده اند. قابل توجه دوستان و مدیران آی تی که مهندس شفق، مدیر تولید کوکا کولا هستند. سمت و تحصیلات ایشان که فوق لیسانس مهندسی شیمی است، هیچ ارتباطی به کامپیوتر ندارد. در سیستم توزیع و فروش نیز کاهنده های هوشمند، یادگار همکاری مشترکمان است. این نوع کاهنده ها و شیوه پردازش آنها کاملا کم نظیر است و امروز من افتخار این را دارم که بعنوان یکی از برگ های برنده سیستم، نسبت به نرم افزارهای رقیب، به آن ببالم. عنقریب نسبت به مزایای استفاده از آن مطلب مفصلی خواهم نوشت. ضمن سپاس از آقای مهندس شفق، اکنون با اطمینان و اعتماد به تجربه ایشان، استفاده ازویندوز 2008 را در صورت تمایل میتوان شروع کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر