۱۳۹۰ فروردین ۳۱, چهارشنبه

رؤسای جمهور تاجدار و فرزندان برومندشان


پدر تاجدار این پسره بشار اسد، از پنجاه سال پیش و از فرط عشق  وطن! و نفرت از اسرائیل! و شدت انقلابی گری! در سوریه وضعیت فوق العاده اعلام کرد. برای دست گرمی هم مردم حما را چنان تنظیم کرد که در شرایط فعلی نیز جرات اعتراض نداشته باشند. حالا یکی نیست به این پسره بگه تمام آن زحمات طاقت فرسای پدرت در اعلام وضعیت فوق العاده برای نیم قرن، اتفاقا برای چنین روزهائی بوده، حالا تو چرا لغوش می کنی؟
راستی کی نوبت این یکی پسره، الهام علی اف فرزند برومند اول رجاله پولیت بوروئی سابق می رسد؟
عجب دنیائی است. فیدل کاسترو داداش رائول، پس از یکی پنجاه سال حکومت و قدرت، تصمیم گرفتند جانشینانشان فقط دو تا پنج سال بیشتر حکومت نکنند!. البته در قانون جدید فراموش نشده که رائول جان هنوز هفت سال جا دارد. یاد جمله ای از نوشته های سعدی زمان، محمد قائد افتادم. متن کامل در سایت ایشان موجود است.
از جملاتی‌ كه تا در زمينۀ مشخص قرار نگيرند معنايی‌ دقيق نمی‌دهند يكی هم ”در را بزن“ است.  فرد تا وقتی پای او رو‍‌ی آسفالت باشد و بخواهد خودش را به‌هرترتيبی‌‌شده در اتوبوس جا كند،‌ اين جمله را، گاه با ته‌ رنگی‌ از اعتراض و حتی ‌پرخاش، ندا می‌دهديعنی راننده درِ‌ ديگر را هم باز كند تا مردم (بخوانيد اينجانب) سوار شوند.
زمانی كه فرد سوار شد، همين جمله معنايی متفاوت دارد: در را ببند برويم،‌ مردم كار دارند، يك اتوبوس چقدر ظرفيت دارد، و مگر اين مملكت صاحب ندارد؟

۲ نظر:

  1. ندید، حق با مردم لیبی و سوریه و مصر.....وایران است! بیداری و خیزش و قیام مردمی در جایی دیگر ،ولی همان مردم در حوزه استحفاظی خود میشن: فتنه و محارب و باغی ویک مشت خون ...که این امر سابقه تاریخی دارد مثل فتنه بابک و ابومسلم.. !!
    هر کسی کار خود را میکند: بشار سعی در حفظ قدرت ننگین خودو مردم تلاش در بزیر کشیدن وی!لذا این بحثها کامنتزا نیست چون هر دو طرف (حکام و مردم)کارشان آگاهانه است و نصیحت و شماتت و.. کارساز نیست! خان هشتم اخوان ثالث، مکالمه بین رستم و شغاد مناسب حال است .
    بهرام

    پاسخحذف
  2. جالب اینجاست که خاندان منحوس اسد و آن دیوانه قذافی و قاتل دهها هزار جوان ایرانی صدام، که عربده های ضد اسرائیلی شان گوش فلک را کر کرده بود، حتی یک گلوله هم به سمت اسرائیل شلیک نکرده اند. صدام حسین وقتی عرصه را در جنگ کویت تنگ دید چند موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد. موضوع بقدری عوام فریبانه بود که همه طرفهای درگیر و حتی اسرائیل وقعی به آن نگذاشتند. الان هم اسرائیل از سرنگونی این پسرک در سوریه خوشحال نیست. شرم آور است خاک کشورش در اشغال اسرائیل است آنوقت توپ و تانکش را علیه شهرهای بی دفاع کشور خود به کار می برد. شاید بتوان از بعضی اصول ریاضی بهره گرفت و گفت "عربده ضربدر عمل مساوی مقدار ثابت". در خاورمیانه هیچکس به اندازه قذافی عربده نکشید اما همان خاندان محافظه کار آل سعود و دولت سازشکار مصر به مراتب برای فلسطینی ها مفیدتر بودند.

    پاسخحذف