۱۳۸۹ فروردین ۱۳, جمعه

سال نو و دوره سوم عرض تبریک

دقت کرده اید که ما چقدر راحت از عدد و رقم و آمار حرف می زنیم؟ مظلوم‌ترین درصد در استفاده روزمره ما 99 درصد است. هر موضوعی را که اندکی از آن اطمینان حاصل کنیم بلافاصله و بی رحمانه عبارت "به احتمال 99 درصد مطمئن هستم" را بکار می بریم، بسیاری مواقع 99.99999 را هم اضافه می کنیم و اپسیلون درصد برای حالت غیر از تشخیص خودمان احتمال قائل می شویم. از بد حادثه عموما همان اپسیلون درصد غالب می شود، ولی کو مسئولیت پذیری و کسب تجربه؟. بر همین سیاق به نظر من، به احتمال 99 درصد!!! بهره ور ترین روزهای کاری در کشور ما همین تعطیلات است. اونهائی که باید کار کنند حتی در صنایع و کارخانجات مانند همین صنعت نوشابه خودمان که اصلا به تعطیلی به عنوان فرصت بیشتر کار نگاه می کنند، آنهائی هم که در روز روشن کاری، کار نمی کنند که درصد غالب هم هستند، حداقل در این تعطیلات بدرد کاسبان و شاغلان واقعی می خورند. مسافرت می روند و پول خرج می کنند و نوشابه می خورند، کلی افراد دیگر را حداقل در این تعطیلات سر کار می گذارند. شاید هم همین رشد نسبی که داریم از زیادی تعطیلات است !.
سال که نو می شود گردش عبارت "سال نو مبارک" در سه دوره زمانی به اوج خود می رسد. دوره اول، شروع سال نو و تعطیلات رسمی هفته اول است که دید و بازدید های خانوادگی و دوستانه به اوج خود می رسد. دوره دوم پایان تعطیلات رسمی است. آنهائی که سر کار می روند روز اول را به عرض تبریک و سال نو مبارک می گذرانند. اما سومین و مهمترین دوره بعد از سیزده است، که ملت از سفر دور و دراز برگشته اند و تازه همکاران و دوستان خود را می بینند. به تجربه دریافته ایم که تا پایان فروردین این دوره سوم ادامه دارد و مثل خود تعطیلات واقعی و نه رسمی، بلند ترین و البته دیرهنگام ترین دوره زمانی عرض تبریک سال نوست. خوب یا بد، بنده متعلق به همین دوره سوم هستم. پس از دوری طولانی مدت از تهران، تازه به عرض تبریک سال نو در این دوره مشغول می‌شوم.
البته یادآوری کنم که در انتساب خود به این دوره سوم کمی شکسته نفسی هم چاشنی شده است، خودتان هم می دانید که ما نوشابه‌ای‌ها از اولین روزها مشغول کار بوده‌ایم، در خصوص خود سیستم مخصوصا روی دیتابیس موازی بسیار کار کردم که امیدوارم سورپریز سال جدید باشد.

۵ نظر:

  1. با سلام خدمت همه دوستان عزیز
    من هم به نوبه خود و به قول آقای مهندس این دوره سوم را با تبریک و مبارکباد به همه دوستان آغاز می کنم البته بنده هم جزو دسته اول بوده ام و از تعطیلات بیشترین استفاده را بردم .امیدوارم که این سال ، سالی توام با موفقیت و پیشرفت برای همه دوستان در صنعت نوشابه باشد

    پاسخحذف
  2. با سلام خدمت همه دوستان عزيز
    چيز ديگري هم كه مد شده همين تقسيم بنديهاي عجيب و غريب و گاهي من درآوردي است. البته از تيزي انتقاد ناراحت نشويد! اين تقسيم بندي در همه درجات اين دنياي دون وجود دارد و فيلتريگ سريعي عده اي را بعنوان خارجي و اجنبي و غيرخودي و ... براحتي آب خوردن قيچي و گاهي ناديد و ناپديد مي كند! من هم از بد روزگار در همين زمره قرار گرفتم چون قبل از عيد به پيشواز رفتم و به بسياري هم تبريك گفتم و ديگر در مردمان حساب نمي شوم چون در تقسيم بندي 3
    دوره اين هزاره قرار نگرفتم! دليل اصلي آن عدم اعتماد به شبكه مخابراتي در ايام عيد بود نه چيز ديگري. فكر بد نكنيد قصد نداشتم تقسيم بندي جناب مهندس عزيز را خراب كنم.

    باشد فشار نياوريد...اصلا قبلي حك شده بود... يك چنين چيزي... يكي ديگر تبريك داده بود. ما را هم دوره سومي حساب ( توجه به كلمه حساب داشته باشيد ) كنيد.
    عيد مبارك- كامبيز آيرم

    پاسخحذف
  3. اس ام اس جالبی که دو سال است برای پیش از شروع سال نو مد شده یعنی آدم به آدم میرسه ولی اس ام اس به آدم را نمی رسه، را اجازه بدید دوران پیشا بهار نامگذاری کنیم که کسی از قلم نیفته !

    پاسخحذف
  4. با عرض سلام و تبریک سال نو ، باید عرض کنم در این تقسیم بندی انهایی که هفته اول سرکارند و هفته دوم میرن مرخصی جزء کدوم دسته اند ، من جزء همون دسته هستم ، امید وارم سال جدید سال خوب و پراز شادی و سربلندی برای همه دوستان باشه. مرسی 15-01-89

    پاسخحذف
  5. آقای رضا نخعی عزیز
    وای به حال این دسته، یک بار باید با از دوره اول رسیده ها عید مبارکی و بعد خداحافظی کنند و بار دیگر قاطی دوره سومی ها عید مبارکی بگویند.
    موضوع جالبی است ما یک ماه 31 روزه از سال را می گیم " سال نو مبارک" ضرر که نداره.

    پاسخحذف