۱۳۸۹ آذر ۱۱, پنجشنبه

طرح زوج وفرد خودروها حتی داخل کوچه!

مهندس بی نهایت در ذیل آلودگی هوا کامنت با مزه ای گذاشته بود. گرچه در مواقع اوژانس باید کاری کرد ولی ظاهرا در کشور ما فقط همین یک کار را بلدند. با اندکی تغییر اینجا می گذارم.
......
طرح زوج وفرد خودروها حتی داخل کوچه! آقا! ترافیک و انرژی و سوخت، مهندسی است نه پلیسی و نظام جمعی!! معاینه فنی خودرو برای چیست؟ پیکان دهه 50 چون زوج است شنبه و دوشنبه...میتواند 24 ساعت جولان بده ولی بنز 89 حتی نمیتونه در آنروزها بیرون بیاد! تفکر چکشی و کلنگی!. بهترین راهکار رفع آلودگی، اصلاح سیستم سوخت کارخانجات وگرمخانه ها، گسترش مترو واتوبوس شهری، درختکاری و قیمت واقعی بنزین و ... و صد البته پلیس و مدیران شهری و رانندگان شایسته است! که البته زمان می برد و شایستگی می طلبد. سوژه این روزها زیاد است و ژست برادران پلیس و هجوم به راننده فرد در روز زوج و یا برعکس اش دیدنی است!!و همینطور مسئولین سرویس مدارس و..واقعا شتر گم کرده اند و بدنبال افسارش هستن. کارمندان فسیل و سنگواره هم که بهم میرسن قبل از سلام ،از زوج و فرد بودن پلاک خودرو یکدیگر میپرسن و از در رفتن از دست پلیس تعریف میکنن!(حضوری-تلفنی) چه آشفته شهری است تهران! پلیسها و پزشکان و تاکسیها و آژانسها و ماسک فروشان ... نونشون توی روغن! بیچاره بچه هایمان که مثل روز برام روشنه که سالیان دراز تاوان حماقت ما را پس خواهند داد!

۵ نظر:

  1. وقتی دیدم کسی کامنتی به این مساله حیاتی نمیده، فهمیدم اوضاعمان خیلی خیطه!حالا اگر فوتبال وقطر .. کامنتی نباشه در این مقطع زیاد مهم نیست>
    چرااینگونه شده ایم و بیخیال زندگی خود و بچه هامان! باور کنید در اداره ای که دولت در اوج آلودگی تعطیل کرده بود 80 درصد کارمندان برای اضافه کاری اسم داده و سرکار آمده بودند!مبارزه منفی گاندی و مسیح هم اینگونه نبوده!!دیگر کم مونده مسابقه نفس عمیق در هوای آلوده راه بیفته و جایزه سکه تمام بهار طرح جدید و...!
    ملتی که به سلامت تن خود وبچه هایش ( بمعنی عام نه فقط دردانه خودش) نباشد حتما بفکر سلامت فکر و روانش هم نیست! بابا لااقل یک ماسک (که اکثرا هم سبز هستند) به دهانتان بزنید تا دولتمردان بفمند شما ناراحتید!اعتراض ،"موافق نبودن" است و از مظاهر مدنیت !هر کس هر جور میخواد تلقی و تفسیر کند. در فرانسه کافرو لضالین، دانشگاهیان و متولیان فرهنگ، از اینکه افت تحصیل شده صدها هزار به خیابان میان!ما کانال فارسی 1 و سریال خوش نشینهامان باشه غمی نیست!!! مسخ یعنی چه؟
    رسیدن به اهداف بزرگ، وحدت ملی میخواد !چیزی که در سرزمین ما رنکباخته است. یادمان نره سطور و فصول تاریخ بیرحمانه و مستقل از ما نوشته میشه
    غزاداریتان قبول حق!

    پاسخحذف
  2. سال 2002 که امریکا به افغانستان حمله کرد، فیلم سفر قندهار محسن مخملباف هم خیلی گل کرده بود. مخملباف شروع به جمع آوری پول برای بچه های افغان کرد از همه جا توانست پول بگیرد الا ایران. تعجب کرده بود، بعد گفت بقدری مردم ایران غرق مسئله هستند که حس شان از بین رفته و بعبارتی معتاد قضا و بلا شده اند.
    بی توجهی به آلودگی هم شاید از اینجاست. البته خوشبختانه دانشمندان بلافاصله روش آب پاشی با سمپاش را ابداع کردند و مسئله حل شد.

    پاسخحذف
  3. جناب بی نهایت
    دوباره هوا آلوده شده، مثل اینکه اگر دولت تعطیل و زوج و فرد اعلام نکند، آلودگی هم لابد تاثیر ندارد. حذف صورت مسئله بهترین راه حل است.

    پاسخحذف
  4. با درود بر سعید ! امیدوارم که این هوا نصیب هیچ بنی بشری نشه چرا که بقول بی بی سی، دیگر در تهران عبارت سعدی که گفت: هر نفسی که فرو میرود ممد حیات است..." مصداق ندارد.
    در خصوص پاک کردن مساله هم اقایان ید طولایی دارند و بخاطر مثلا کشف حجاب یک دختر وپسر در یک رستوران ، انرا تعطیل میکنند ویا بخاطر یک خبر و گزارش ، کل روزنامه توقیف و...
    ولی دوست من هر کسی باید کارش را بکند،اینها کارشان حفظ خود و ما هم...
    منتظرم "کامنتهای نخستین مسلمانان در اروپا" چند تایی بشه منهم شرکت کنم. هرچند بر عکس اقای بیل گیتس بالانجی که میگوید: بشتابید، تمام شد...بنده عجله ای ندارم.
    ارسطو میگوید: افلاطون برای ما عزیز است ولی حقیقت بالاتر از افلاطون است!
    جای ما هم هوای سالم تنفس بفرمایید.!نوش جان
    بینهایت

    پاسخحذف
  5. داستان مضحک زوج و فرد و اعداد اول و مربع کامل .. (منهای جمعه خنثی) ادامه داره و طبق مطالعات دقیق کارشناسان یارانه خور -پول کاملا تمیز امام زمانی و بدون خمس- ، این پروژه سنگین نتایج فوق العاده (ادبیات ویژه جوامع تکصدا)داده و در نظر دارند حوزه انرا به 200 کیلومتر مربع افزایش بدهند!یارو گفت پشت بام خونه ات را طوری درست میکنم اگر برون نیاد چکه نکنه!...
    گفت به اون پول زیادت، راه نزدیکت، اخلاق خوبت...

    پاسخحذف