۱۳۸۹ دی ۱۹, یکشنبه

دسترسی تکمیلی و تولید انواع خروجی ها


بعضی پیشنهادها بقدری جالب هستند که انسان حسرت گذشته را می خورد که چرا از سالهای قبل چنین کاری انجام نشده است. می دانید که در سیستم توزیع و فروش امکان دسترسی به اطلاعات خارج از خود سیستم، تقریبا محال است. سالهاست  به این موضوع فکر می کنم و با دوستان زیادی نیز مشورت کرده ام که چطور در محیطی مثل اس کیو ال سرور هم میتوان چنین امکانی بوجود آورد. پاسخ متاسفانه منفی است و در محیطهای مدرن امکان وابسته کردن کامل دیتا به اپلیکیشن وجود ندارد. همین ویژگی است که با اطمینان به تمام شرکتها قول می دهم که اگر کسی حتی سیستم توزیع و فروش را داشته باشد و روی دیتای شما رجیستر نشده باشد، امکان درز یک بایت اطلاعات از طریق سیستم نیست. اما همه ما دل نگران سوءاستفاده از خروجی های مبتنی بر چاپ بودیم که سابقه هم داشته است. یعنی اگر شخصی به صورت غیر مجاز یک گزارش چاپی مفصل از لیست مشتریان تهیه کند، عملا بخش عمده ای از راه را رفته است. امروز این پیشنهاد را دریافت کردم و بلافاصله در سیستم رمزگذار و دسترسی تکمیلی کاربران، امکان دسترسی به تولید هر نوع خروجی برای کاربران، مطابق مجوز، گنجانده شد. 

۵ نظر:

  1. با سلام
    از مساعدت و خوش فکری شما در حل مسائل سیستم کمال تشکر را داریم . (زمزم مشهد.خسروجردی)

    پاسخحذف
  2. جناب آقای براتی ضمن استقبال از این پیشنهاد، برای کاربردی تر کردن آن پیشنهاد تکمیلی را ارائه کردند
    1- دسترسی گزارشهای معمولی در این بخش موردی ندارد و حذف شد.
    2-پیش فرض برای کاربران عدم دسترسی است. چون واقعا ضرورتی هم ندارد. اگر به کاربری قصد دادن دسترسی به این نوع خروجی داشته باشید، باید حتما در دسترسی تکمیلی اقدام کنید.


    در ضمن دسترسی خروجی های SQL که کار جدیدی هست و شاهکاری در پیوند عهد عقیق و عهد جدید می باشد و خیلی هم خوشحال می شوم خودستائی ارزیابی شود! با توضیحات بیشتر و بطور جداگانه ارائه خواهد شد.

    پاسخحذف
  3. با سلام
    از خوش فکری شما در حل مسائل سیستم کمال تشکر را داریم . (زمزم كرمان.موسي پور)

    پاسخحذف
  4. درود بر مهدی
    چقدر خوشحالم تو را اینجا می بینم. متاسفانه اکثر دوستان بقدری تحویل نمی گیرند که افسردگی به آدم دست می دهد.

    پاسخحذف