۱۳۸۹ آذر ۱۱, پنجشنبه

جام جهانی 2022 فوتبال در قطر

شنیدن خبر برگزاری جام جهانی فوتبال در همسایگی خودمان و در یک کشور عربی بسیار خوشحال کننده بود. فکرش را بکنید اگر تیم کشورمان هم به این مسابقات راه یابد، با یک پرواز می توان مسابقه تیم ملی را در جام جهانی دید. برای فوتبال دوستان قطعا خبر بسیار خوبی است. قطریها قول دادند کاری کنند که فیفا به این انتخاب افتخار کند، سابقه نشان داده است که شایستگی عمل به این قول را دارند.
مطمئنا مدیریت و لابی قطر در این انتخاب شاهکار بوده است، اما کاش روزی را ببینیم که پول نفت و گاز در منطقه ما حرف اول را نزند.
-

۳ نظر:

  1. داستان قطرو امارات وسنگاپور ومالزی و تایوان و کره..و اخیراهم آذربایجان و گرجستان که فراخوانی در جذب معلمان انگلیسی داده است ،خیلی عادی و روشن است. انها از سالها قبل ،در زیرساختها و اقتصاد و تولید، جام جهانی خود را در امنیت سرمایه و رقابت سرمایه داران برگزار نموده اند و اینک نوبت جام جهانی فوتبال و گلف و...است که مربوط به روزگار خوشی و شکم سیری است .مطمئن باشید با مدیریت انگلیسی و مهندسی هندی و...یکی از بهترین جامهای جهانی خواهد بود و بر عکس برخی تصورات خام از تیم ایرانی مقتدر هم استقبال خواهند کرد. قطر در منطقه بهترین دوست امریکا و پایگاه ناوگان ناتو است فلذا سیاستش روباز است!و نیازی به موذیگری ندارد لذا عرب و عجمی هم در کار نیست!میترسم از روزیکه قطر جزو چهار تیم دنیا بشه و ما همچنان برای سرپوشی ضعفمان ،انهارا ملخ خور وبیابانی بز چران بخوانیم!
    البته به فوتبال زیاد نمیپردازم! از همشهری ارومیایی پرسیدند: فوتبال خوبه یا بسکتبال؟ گفت: بسکتبال هم شد فوتبال؟ (فکر میکرد ورزش فقط فوتبال است، یعنی بسکتبال هم شد ورزش؟!) بنظر حقیر، آدم بزرگ، طرفدار تیم باشگاهی نمیشه!مگر میشه بطور مطلق طرفدار استقلال بود حتی اگر دسته سوم لیگ بشه؟! ضمن اینکه بر این امر مقرم که احساس و شعف فوتبال ودیگرورزشها (برخلاف خلسه صوفیان و دیگر معنویات کاذب)کاملا منطبق با سرشت بشر است.
    یک جمله هم بگم!در بلادتوسعه نیافته، قهرمانان واقعی ورزش، موی دماغ هم محسوب شده و بر تابیده نمیشن!!
    بله دوستان! امروزه اکثر مفاهیم دچار تحول شده اند و استقلال و خانواده و رفاقت و.... دیگر آن تعاریف قدیم را نداشته و مشارکت و همفکری و شفافیت و... مهمترند.
    نفت و گاز هم مثل پول و چاقو و ماهواره... ابزارهستند و نباید اصلا حرف بزنند (چون زبان ندارند)چه برسد حرف اول! هاهاها!آنچه که باید حرف بزنه انسان مدیر و ذی شعور و لایق است. (آنچه که یافت می نشود...)
    بینهایت

    پاسخحذف
  2. آقای مهندس بی نهایت، واقعا خودتی؟ چه عجب یک بار یک چیز مثبت از یک کشور و مدیریت عربی نوشتی؟
    خیلی جالب بود، مخصوصا اینکه مانند غالب هموطنان پول نفت و گاز را عامل اصلی این موفقیت ارزیابی نکرده اید. واقعا ذوق زده شدم.

    پاسخحذف
  3. یاد حسین عمی دوستت بخیر ! بالاخره یکی از گفته هاش درست از آب درآمد!...هاهاها! بله دوست عزیز! گفتن از تاریخ لزوما بمعنای ماندن در آن نیست!
    بینهایت

    پاسخحذف