۱۳۸۹ دی ۲۰, دوشنبه

باد فتق آریائی


یکی از معضلات بزرگ ما از موسیقی گرفته تا سیاست و فرهنگ، پدیده ای است بنام تلویزیون لس آنجلسی. اینها عموما افرادی بی سواد هستند، که طی سی سال گذشته نه چیزی آموختند و نه چیزی را فراموش کرده اند. نادانی آنها در حدی است که از یکی از بزرگترین مراکز هنری و فرهنگی امریکا و بلکه جهان، محصولی را تولید و عرضه می کنند که در داخل کشور با عنوان لس آنجلسی! تحقیر می شود. مرد نادانی که خود را فردوسی شناس و محقق و استاد می داند،  به خود اجازه می دهد به فرهنگ و دین بیش از یک میلیارد انسان با رکیک ترین الفاظ توهین کند و به عرب ستیزی نژادپرستانه و واپسگرا، دامن بزند. غم انگیز اینجاست که چنین مرد هتاکی، بیننده هم دارد. قشر فرهیخته و باسواد جامعه اراجیف آنها را جدی نمی گیرد و این البته اشتباه بزرگی است. براحتی میتوان اشخاص کنجکاو و دانشگاه رفته ای را سراغ کرد که مزخرفات این نادان را حتی ضبط می کنند تا سر فرصت کلمه ای را از دست ندهند. باید به نقد آنها نشست و چه نقدی زیباتر از طنز اخیر مهران مدیری در خصوص یکی از این اندیشمندان! خود خوانده. این ویدئو به تنهائی آب در خوابگه مورچگان ریخته و حسرت مندان باد فتق آریائی را حسابی به تکاپو انداخته است. 

۴۰ نظر:

  1. پیش در آمد:
    بقول عبید زاکانی: ان چه دینی است که اگر بدان بگروی دوولت برند و چون بر ایی سرت را؟!!
    دوست من تند نرو و چند نفر هم با خودت ببر! بخصوص که هوا برفی است. بد مخمصه ای افتادی! هل شدی دوست من! بهتر بود همان سیستم فروشت را میفروختی و ماستت را میخوردی!ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست .عجالتا واژه های ضد بشری کافر و مرتد، دیه ، نجاسات و تجاوز به دختر 7 ساله و... (حتی کل ادمهای کره زمین معتقد به ان باشند) را معنی کن تا برگردیم! ضمنامتشبس ؟به تعداد یک میلیارد نشین! لابد بنده، کسروی ،آخوندزاده، سلمان رشدی،خانم دکتر مصری، نسرین بنگالی و عاشق مسیح کتابفروش کابلی( و زنش که بخاطرش استاندار پنجاب را فرزندان غیب هفته پیش ترورش کردند و 500 عالم اسلامی حمایتش کردن)و فردوسی شناس لس انجلسی و. .هم جزو آمار 1000،000،000شما هستند!آنچه که انها باهاش میجنگند خرافه هست نه دین که به دل مردم برمیگردد! بالاخره قد شما و دیگر دوستان کوتوله اتان شعور دارن! ذهنی که پدیده ها را به آسمان منتسب و اخرت حواله کند حاصلش همان گداخانه میلیاردی میشه!
    این مقاله نتیجه ای جز تنفر و خسران و خیب برای انجناب ندارد چون حتی شبهی از واقعیت هم نداشت! بیچاره بچه های ما که روشنفکرشان شمایید!
    کنجکاو دانشگاه رفته والبته نه بدنبال مزخرفات!

    پاسخحذف
  2. آنچه مقدس است انسان و اومانیته و اگزیستانس است نه باور غلط تقسیم انسان به کافرو مشرک ! بدبخت سنگالی بیخبر از همه جا که گوشه این کره خاکی داره شخم میزنه، کافر حربی است و خونش حلال است و نجس و.. فقط میشه ازش زن گرفت و زن نداد و و و و بدون اینکه خودش بداند!دنده اش نرم می خواست مسلم بشه! راستی کی وقت نقد این وازگان ضدبشری است؟ لابد شما تشخیص میدید ؟ در فیلم تسخیر سفارت امریکا، یکی از برادران مهندس خط امام( ریاضی مهندسی خوانده) به یکی از اسرای چشم بسته که فارسی هم نمیدانست میگفت: بدبخت مستر! میخواهیم ترا بکشیم حداقل در اخرین لحظه تشهد بخوان شاید بهشت بری!
    راستی آقای رییس آکسفورد! ملاک بیسوادی و نادانی افراد چیست؟ مطمین باش لس انجلسیها یکدست نیستند و حساب دکتر میلانی و محمدی وشجاعی و ادیبان شاهنامه شناس از شبخیز فروشنده کرم انلارجمنت و اسپری تاخیری جداست. حالا شما حال میکنید وهمه را با یک چوب میرانید دمت گرم!!! منهم مثل دوست کامنت گذار قبلی،پیشنهاد میکنم دنبال بیزنس باش و نوشابه ات را بفروش!
    ما هم فیلم را دیدیم ومدیری عاقلتر از این حرفهاست که بداند کی را مسخره کند و چه کسی را نه!ازاین قواره پارچه برای شما کت شلوار در نمیاد!این هم نشد!
    گرفتار

    پاسخحذف
  3. در اين كانالهاي مزخرف لس انجلسي هيچ چيز مثبتي پيدا نميشه اينو ديگه هر الاغي ميفهمه ....اي اقايان متفكر به اصطلاح روشنفكر اي خواص عقب افتاده تر از عوام ..بفهميد.

    ادم

    پاسخحذف
  4. جناب آدم
    الاغ در نهالستان بسیار محبوب است. الاغ اتفاقا خیلی خوب می فهمه و از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه.
    http://mohammadbb.blogspot.com/2010/08/blog-post_28.html

    پاسخحذف
  5. به مصداق جوك WHERE IS HOTEL...ما كه نفهميديم حضرت ادم سيب خور رانده شده از بهشت، چي گفت ولي محض احتياط باباشه! با پوزش. دوست من تمرين كن همان ادمي كه ادعاش كردي باش. تمرين كن! راحته.
    اقاي بابايي فكر كنم ايشان هم از همان جماعت و امت يك ميلياردي است كه شما فرمودين! و ما حق توهين به افكار مقدسش (خون كافر حلال ...)را نداريم!بله دوست آدم من، بنده هم خري بودم ولي از وقتي لس انجلس و ديگر شهرهاي كفر اميز را ديدم ،ادم شدم و ديگر خر نميشم. براي برادران خر مانده هم دعا ميكنم..
    اما جواب ساده شما: با يك چوب راندن لس انجلسيها مثل اين است كه بگين همه ايرانيهاي خارجي خر هستند يا همه ايرانيها دزد يا آدم هستند كه از نظر رياضي (كه بنظر نميرسه اشنا باشي) وجوديك نقض در گزاره سوري "همه"...، نقض گزاره است يعني يكروزي خداي ناكرده يك برنامه اي(مثلا عكس برادرت ) انجا ديدين و خوشتان اومد > گزاره شما باطل است. ظاهرا شما اهل اين حرفها نيستين و تفكرتان برام اشناست. ناسلامتي ما هم عضو اين جنگليم. دوست دارم باز تشريف بيارين.
    متفكر باصطلاح روشنفكر و....(لطفاجاي خالي را با كلمات مناسب پر كنيد و حواستان به پشت سري باشه كه چي ميخواد بگه).

    پاسخحذف
  6. لطفا برای تحقیر دیگران و یا خودتان از نام نامی خر استفاده نکنید. باور کنید خیلی حیوان درست و حسابی است. من که شخصا ده بار یک مشتری حالم را گرفته ولی باز قول مساعدش را قبول کردم. کی خر چنین رفتاری با خودش می کند. زمان آن رسیده که خر را درک بفرمائید.
    همکاران من در صنعت نوشابه تا اسم خر را به غیر از خوبی می برند، بلافاصله انگشت می گزند که فلانی ناراحت می شود.

    منظور من هم از لس آنجلس همان کانالهای لس آنجلسی است که تا آنجا من دیدم همه مزخرفند و دون شان وقت انسان عاقل و بالغ، با وجود حتی صدا و سیمای خودمان است. بالاخره مهران مدیری که دارد.
    شما اگر کانالی که لس آنجلسی باشد و سرش به تنش بیارزد را معرفی کنید خوشحال می شوم.
    بین اهل موسیقی و بقیه هنرمندها اصطلاح لس آنجلسی مثل اصطلاح فیلم هندی قدیمی است. این را با اطلاع می گویم. حتی گوگوش هم که از ایران خارج شد بلافاصله با آنها مرزبندی کرد.

    پاسخحذف
  7. "... غم انگیز اینجاست که چنین مرد هتاکی، بیننده هم دارد. قشر فرهیخته و باسواد جامعه اراجیف آنها را جدی نمی گیرد... "
    اقای مهندس ما را شریک غم بدانید چون فرمودین :غم انگیز شدین! البته نقد زیبای مدیری، شادی را به شما برگردانده که جای خوشبختی است.
    لطفااز قشر فرهیخته و با سواد ،این یخ فروشان زمستان ، که اراجیف را جدی نمیگیرند و مشغول کارهای بزرگتری هستند ،بخواهید که ایندفعه بالاغیرتا، واژگان کامنت اول آن عزیز دانشگاه دیده را ترجمه کنند و کمی جدی بگیرند چون بنده هم با انها درگیرم!!
    ادبیات چقدرناپخته و خنک است: خوابگه مورچگان، باد فتق، به تکاپو افتاده!! چقدر راحت کلمات نادان وفتق و بیسواد و مزخرفات واراجیف و... را خرج میکنید! کیبورد است و گوگل و ADSL ارزان و..

    بنده هم به سهم خود از"حضرت آدم" (اسم کچل را میذارن زلف علی!)باالهام از ضربالمثل لس انجلسی که میگوید BRAIN IS SOMETHING TO USE(مغز برای استفاده کردن است)تمنای صادقانه دارم که این عضو خارق العاده راصفر کیلومتر تحویل موریانه ها ندهند! مدتها بود به دنبال آهنگساز بزرگی بنام اسفندیار منفردزاده میگشتم که در تیوی اندیشه پیداش کردم وجای شما خالی خیلی خوشحال شدم. راستی دوستان میدانید" یک کاسه دیدن" لس انجلسیهاچه هدفی دارد؟
    بله اگر بین ما جاهلی هست انهم از ماست!تقصیر در روشنفکران وتاریخ ماست. از بام تا شام: دروغ و ترس وزور و ریاو تحقیر وتوهین....
    انیشتین: از لباس کهنه ات خجالت نکش،از افکار کهنه ات شرم کن!
    داشتم تمام میکردم کامنت جدید رسید که موضوع قابل جواب این است که:آقای مهندس! بحث عاقل وبالغ و نادان و دون.. نیست و هر کسی دوست دارد یکجوری وقتش را بکشه ! آقا دنیای تجارت آزاد است تا موقیکه مالیات میده و قانون اساسی امریکا را رعایت میکنه آزاده! به من و شما چه؟ ذهنیت اسیری است دیگر!به خلوت مردم هم کار داریم.
    "تا چند اسیر عقل هر روزه شویم تا چند..."
    ضمنا به گوگوش ،امیر قاسمی نارو زد که چوبش را هم خورد و گوگوش ساکن لس انجلس؟هم کانال من وتو را از لندن علم کرد و... البته به نام او به کام دیگران!
    بینهایتی که دیگه خر نمیشه!

    پاسخحذف
  8. تمام پيامبران ( و همچنين حضرت ادم ) امدند كه بگويند ما هيچ نيستيم و هر چه هست اوست . اما فهميدنش براي همه امكانپذير نيست و از باب تكبر و غرور و خود بزرگ بيني خودمان را ؛ بينهايت ؛ ميناميم .

    پاسخحذف
  9. از همه این ویژگی هائی که شما گفتید، اگر بگذریم. خداوکیلی اسم با مزه ای! است.

    پاسخحذف
  10. همانطور که گفتم از امدنتان خوشحالم ای جد بزگوار متولد 1/1/1. ممنون که درجه الاغی را به تکبر وغرور بنده تغییر دادین چرا که اینها از صفات انسان است نه خر، بهتان امیدوار شدم ، ناسلامتی قرن 21 است و گذر زمان و...
    راستی اولین بار کلمه الاغ را کی به کی گفت؟ حضرت حوا به آدم ،وقتی که حوا در زد و آدم گفت کیه؟ حوا گفت :الاغ مگر بغیر از من و تو کسی در این بهشت هست؟ هاهاها
    بینهایت از باب این نیست که بنده کمتر از قطمیر ، بینهایتم بلکه بنده بدنبال ان هستم، عین شما که بدنبال کمالید. یعنی سعی میکنم دنیای خود را بزرگتر کنم و مغزم زود بسته نشه ونگویم بالاخره باید... !!!ای آدم عزیز،هر موقع ریاضیدانها بینهایت را فهمیدند انموقع علامه جات وفضلا هم خدا را خواهند شناخت. بحثهای فلسفی برای بعد!
    حالا یکی دو سوال بنده را بدون اینکه رگهای گردنتان بیرون بزنه جواب بدین که فهمیدنش برای همه امکانپذیر باشه!
    1- آدمی که مستقیما با خدا صحبت میکنه و خدا بهش گفته آقا هرکاری میکنی بکن فقط از این سیب (گندم) نخور چرا گول شیطون را خورد؟
    2- طبق تورات حضرت آدم کمتر از 10000سال است که به زمین شوت شده و در این فاصله(کمتر از 9000سال) 124000 پیامبر آمده، میشه سالی چند تا؟ لطفا با رسم شکل نام ببرید!داستان این اسکلتهای 400000سال پیش چیست؟
    3- میدانی که لس انجلسیها prophet به چه کسانی میگن؟ کپلر و قوانین انرا میدانی؟
    در پایان رباعی مستقل از زمان ازخیام کبیر و نیمچه بینهایت میگویم وخلاص:
    کس مشکل اسرار اجل را نگشاد
    کس یکقدم پا از نهاد بیرون ننهاد
    چون مینگرم زمبتدی تا استاد
    عجز است بدست هر که از مادر زاد!
    در ضمن پیامبران معجزه داشته واولی العظم بودند نه هیچ!
    سخت نگیر،مثل اقای بابایی که براحتی از همه ویژگیهایی که شما به بنده نسبت دادین گذشته!

    بینهایت

    پاسخحذف
  11. طرح پرسشي مثل اينكه "میدانی که لس انجلسیها prophet به چه کسانی میگن؟ کپلر و قوانین انرا میدانی؟" واقعا" جاي تاسف داره البته از روحيه امثال شما فرنگ رفتگان تهي از ف ر ه ن گ نبايد بيش از اين انتظار داشت در مورد اينكه منو متولد 1/1/1 فرض كرديد هم بايد بگم حداقل در مورد شما اگر 2011 سال ديگه هم به جلو بريد فكر نميكنم تغيير زيادي بكنيد . دونستن جواب سوالاتي هم كه مطرح كرديد مشكلي از شما رو حل نخواهد كرد .
    خوش باش و بينهايت سرمست در روياي لس انجلس

    پاسخحذف
  12. دوستان حکایت درویش و مدعی از سعدی بزرگوار را خوانده اید؟

    پاسخحذف
  13. نیازی به مزاحمت سعدی بزرگوار در اینمواقع نیست و میشه با این جد بزرگ گند مخوار کنار اومد. در مورد باد فتق ایرانی (طبق گفته مدیری ایرانی نه آزیایی که جناب بابایی طبق معمول هل شده وامانتداری نفرمودن) چون کامنتی نیست فعلا با حضرت ادم ع درد دل میکنیم تا رستگار شویم و با فرهنگ!
    ما خواهش کردیم رگهای گردن بیرون نزنه!چون پرسیدن سوال جای تاسف نداره و غزالی وابن سینا از شک وپرسش شروع کردند! ضمنا قرار نیست دونستن جواب انها ،مشکل مرا حل کنه، هدف تلنگر به کیلومتر شمار بافرهنگ شما بود! بهتر بود بجای تاسف خوردن به حال این حقیر منهای بینهایت ، بنده و یگر همفکران گمراه و ضاله را ارشاد میفرمودین. لذاسوالات و گمراهی بنده همچنان پابرجاست هر چند شماانها را پاک کنید .
    از یکی میپرسن تاریخ تولد حضرت آدم کی بود؟ میگه: یک یک یک! منظور خاصی نداشتم.
    بینهایت اسم بنده است نه اینکه بنده بینهایت باشم، کما اینکه شما هم آدم ع نیستید!ویا شیرینی ناپلیونی که هیچ ارتباطی به ناپلیون ننه و دد مرده نداره!!!
    درباره تغییر بنده و شمای مانده در میتولوژی یهود و خاخامها، خوانندگان قضاوت میکنند. دوست من ! حقایق مستقل از من وشما وجود دارند و فکر من وشما واقعیات هستند.انچه به بنده مربوط هست تمام مراحل قمه زنی و قربونی جلوی تشت(طشت؟)و ماشین، دخیل شدن وگل بر سرمالی و..را گذراند ه ام. بالاخره تغییری کرده ام ،چه مثبت یا منفی قصه دیگری است. مهم انستکه گذر زمان تاثیری بر بنده داشته!
    بگذریم!
    prophecyلس انجلس منظورم معنی آن به زبان انگلیسی بود که شامل کپلر و گالیله و نیوتن وماکسول ..میشه که جزو 124000 نیستن!اینها شق القمر وعصا را به اژدها تبدیل نکردند و معراج نرفتند! . چون لازمه اینکار از کار انداختن جاذبه کرات و دیگر قوانین حاکم هست! راستی ما نفهمیدیم این پیامبران که خود را هیچ میدانستند چگونه معجزه میکردن؟ زنده کردن مرده کم چیزیه؟ شکسته نفسی نفرمایید!
    از اینها گذشته ،اگر سه قانون طلایی کپلر (که هنوز تلسکوپ هم اختراع نشده بود)را خواستین میتونم براتون (با اجازه آقای مهندس و بدون فخرفروشی) خلاصه بگم.
    و حرف آخر اینکه در رویای لس انجلس برای ایران و بچه های ایران هستم. چون شفیعی کدکنی و دیگر بزرگان و نخبگان ما انجا را برای رشدشان مناسب دیده و به رویاهاشان واقعیت بخشیدند (در گوگل بزن فرار مغز از ایران).ضمنا حضرات ما، بچه هایشان را انجا فرستادن که دیپلم بگیرن ولی به من و تو میگن انها نجس هستند و در گمراهی میلولند و ما را به سوریه رفتن تشویق میکنند و سوبسید میدن!(داستان صمد آقا و عین اله یادش بخیر که صمد میگفت: چرا شما نگاه بکنید مانگاه نکنوم !به خانمی که ابتنی میکرد) گربه دهنش به گوشت نمیرسید و میگفت بو میده! جهت اطلاعتان بگم در لس انجلس اگرخری (این محبوب نهالستان) را در خیابان بزنید، جرم است و پلیس شما را دستگیر میکند ولی در وطن عزیز ما( و شرکا ) شلاق و سنگسار ودار نوادگان آدم در ملا عام، بهمراه هلهله(و گفتن حقشه)وشادی است. تجسم بفرمایید اینده دختر بچه ای که سنگسار زنی را بچشم خود میبیند. بله ادم سرمست ازاینکه حقایق در نزد شماست و بس( اسیلونی قبلا تختلونی؟؟) لطفا ارشاد فرمایید! بیچاره فرهنگ و بی فرهنگ هم از ان کلمات مظلوم است.
    برای خوانندگان خوب نهالستان برنارد شاو میگوید: انگلیس وآمریکا دو کشوری هستند که با یک زبان مشترک از هم جدا شده اند!
    با نهایت و محدود LTD

    پاسخحذف
  14. # اگر من را مخیر کنند که کشور ما دولت بدون روزنامه و یا روزنامه بدون دولت داشته باشد بی‌شک راه دوم را انتخاب خواهم کرد.»

    # «جائی‌که مردم از دولتشان بترسند، ظلم حاکم است؛ جائی‌که دولت از مردم بترسد، آزادی وجود دارد.»

    توماس جفرسن سومین رییس جمهور امزیکا (بیش از 200 سال پیش)
    صاحبنظرک

    پاسخحذف
  15. فرار دیکتاتور تونس، زین العابدین بن علی و پیروزی فرزندان کارتاژها مبارک! دست راستش برسر معمر قذافی ....

    پاسخحذف
  16. نمی دانم فرزندان کی هستند. ولی من هم واقعا خوشحال شدم. مردک 23 سال بود این ملت را به راه راست هدایت می کرد. من که از علاقه مندان فرهنگ فرانسوی هستم معتقدم فرانسوی ها در صدور دموکراسی که خود از بنیانگذاران آن بودند، بسیار ناتوان هستند. تقریبا هیچ مستعمره سابق فرانسه نیست که امروز یک دموکراسی درست و حسابی مثل هند داشته باشد.

    پاسخحذف
  17. یک حکایت زیبا از مرزبان نامه خواندم که ارزش چندین بار بازگویی رادارد: یک پیرمرد دوره گرد به سواره ای میرسد و میگوید ای جوان این بار مرا پشت اسبت بذار و در ورودی آبادی زمین بگذار و برو! جوان میگه نه!اسبم خسته میشه. ولی پس از چند قدم،جوون فکر شیطانی به سرش میزنه که این پیرمرد به من سواره نخواهد رسید و شاید بارش قیمتی باشه فلذا برمیگرده و میگه: پیرمرد با خود فکر کردم خدا را خوش نیست ،بارت را بده.... پیرمرد میگه: برو جوون !در این فاصله که شما فکر کردین من هم فکر کردم، با خود گفتم نکنه این مرد بار مرا...!!
    از دید من ،نکته جالب فیلم مدیری،زمان توضیح نصاب ماهواره به پدر خانواده است و تازگی این پدیده و جهالت و بیخبری مطلق/نسبی امت گیج شده اریایی ! "کانالها را قفل کردین، کلیدش را بمن بدین! 900 کانال؟؟! ما همش 5 کانال داشتیم... " یا زمانهایی که دوربین به سمت تماشاگران (اهل خانواده)میچرخد. لب گازگرفتن زن خانه به هنگام قر دادن مرد لس انجلسی و یاشنیدن اسامی کرم و رژ لب و یا آرایشگر مرد برای زن و..کنایه از چیست؟ ظاهرا همیشه حق با ماست و دیگران ضاله اند.
    دوستان!اگر پدیده ماهواره در مملکت ما قدمت 30 ساله داشت کسی جرات توهین به شعور عمومی ما را نمیداشت. چرا چنین کانالها در فرانسه بیننده نداره! ظاهراداستان همان قصه سیمرغ است وانگشت اشاره اتهام بسوی خودمان هم هست و منظور مهران (ضمن بیزنس- که نوش جانش) وصف حال خودمان است.، حالا شما و من هم جهت تبری خودمان بفرماییم: بله این لس انجلسیها همه سر وته یک کرباسند و همش فحش میدن!..
    دوستان، شما بعد از مدتی سرگردانی در اینترنت و ماهواره ،سایت وکانال منطبق با روحیه اتان را خواهید یافت. پیرزن خوش قلبی میگفت :ننه این کانال 2 عربستان (مسجدالنبی) را بیار و هیچ دیگر نمیخواست و از طرفی رفیق مریضی دارم که برای کانالهای پلاتینیوم و سیروس کارت 80 تومانی میخرد و...
    من خیلی چیزها از لس انلسیها اموخته ام.
    سخن آخر اینکه،اگر ما ادم حسابی بودیم و حرفمان خریدار داشت همه این توهینها قابل اقامه هستند.

    در خصوص اعجاب از دیر رسیدن مستعمرات فرانسه به دمکراسی،شاید علت در خاکی بودن انگلیسیها و خشک و سرد بودن المانیها و فرانسویهاست. مهم خرد جمعی انهاست که همه از ان بهره مند هستند و بن علی را در لحظه اخر به پاریس راه ندادند و تمام توجهشان به انتخابات اینده است و گرنه دیکتاتور تونسی دستمال توالتی بیش برای انها نبود. دست راستش بر سر حسنی مبارک که ظاهرا ولوله ای در اعراب افتاده..
    پدیده ها از دو سو باید دیده شوند ، هم از دید پیرمرد پیاده و هم جوون سواره مرزبان نامه رستم!
    بینهایت

    پاسخحذف
  18. اقای عزیز! من این جمله شما را هضم نمیکنم".. به فرهنگ و دین بیش از یک میلیارد انسان با رکیک ترین الفاظ توهین کند...." چرا فیلم داوینچی کد ،راحت مقدسات یک میلیارد مسیحی را بطور جدی می چالدو آب از اب تکان نمیخوره! انها براحتی فیلم مریم و عیسی و موسی را میسازند و تصویرشان را هم نشان میدن ولی ما به انها حق نمیدیم تصویرقدیسان ما را بکشن! بابا انها به مقدسات خودشان رحم نمیکنن ،انتظار داریم که...!بنظرم این استدلال شما چوبین است. اگر کسی در دانمارک ولس انجلس وپاریس گفت: آقا ازدواج با دختر 9 ساله تجاوز وکودک ازاری است حرفش خریدار داره و توهین هم نیست ! هر چند رگ گردنها در پاکستان بیرون بزنه و اتش وپرچم و انتحارو...!
    تعجب میکنم چرااین عبارت را که دیگر محلی از اعراب نداشته ویادگار کودکی ماست تکرار میفرمایید؟ لطفا به گذر زمان وعوض شدن مفاهیم توجه فرمایید!نفی و نقد خرافه و وهن ، جهالت و توهین نیست حتی اگر یک میلیارد به ان معتقد باشند.
    مسلمانزاده

    پاسخحذف
  19. در پست 16-11-2011 با اقا/خانم بينهايت موافقم.

    پاسخحذف
  20. جناب نخعي! لطفا درباز (دربرابر دربست) در خصوص كامنت مسلمانزاده هم اظهارنظر فرماييد! ظاهرا شما هم مثل بنده مسلمانزاده هستين و دغدغه يك ميلياردي! راستي فكر ميكني چقدر سنخيت بامسلمان كرواسي و بوسني وروس وقرقيز دارين؟ همسايه ارمني شما مهم است يا مسلم مصري(مهم نيست اخلاق داره يا نه؟)
    مسلم

    پاسخحذف
  21. اول اينكه لطفا با دقت بخوانيد دربست نيست .در پست post صحيح است و اما در جواب سوال شما من اصولا معتقدم چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است.مهم نيست كه در خانه كيست ( اعتقادات مسئله شخصي است . مهم انسانيت است )

    پاسخحذف
  22. چشم! پست postنه بستbast! ظاهرا قبل از صحیح خواندن باید اسباب ان یعنی فونت خوب فارسی و عینک را فراهم کنم.
    مساله مسجد وکلیسا و خانه و اپارتمان نبود ولی حالا فرض کنید هم مسجد چراغ داره هم خانه و هم کوچه و خیابان، میخواهیم فیلم بسازیم، تصویر را نشان بدیم یا خیر؟ دختر 9 ساله بنده خواستگار داره چیکار کنم؟ همسایه ارمنی برام آش اورده بخورم یا نه؟
    چرا اهل خانه مهم نیست؟ الان تصور بفرمایید کل مردم ژاپن بیان ایران و کل ایرانیها برن ژاپن، ایا فرقی نخواهد بود؟ شاید عین پست و بست متوجه منظورتان نشدم!
    بله اعتقاد و باور امر شخصی است و مشکل انجا اغاز میشه که ایدیولوژی حاکم میشه!
    بنظرم اخلاق فراگیرتر از انسانیت و تدین میباشد چرا که انسان خوب از دید شما شاید کسی باشد که... ولی از دید بنده...!فکر کنم منظورتان این بود که اصل انسان وhuman و اگزیستانس و وجوداست چه کافر چه مسلم ،که در اینصورت جوابم را گرفتم. ولی باور بفرمایید اهل خانه مهم هستند.
    مسلمانزاده

    پاسخحذف
  23. اینروزها توفان ذهنی در اتاق فکر نهالستان متاسفانه نسیمی بیش نیست که گرفتاری و منگ منگ گوییها قابل درک است!.
    ظاهرا یک گافی که اقای مدیری در باد فتق داده و ازش بعید است( و من فکر کنم سو تفاهم شده) فروش مادر بهرام آریایی به 200هزار دلار است ! باید دوباره فیلم را ببینم و دقت کنم! چون من فکر کنم گفت: مادر من 200000دلار کمک کرد نه....!
    اینهم طنز اریایی گیج شده مثل بقیه هنرهای نمایشی مان که برای پول در اوردن از مادر (این مظهر زایش و لطافت و مهربانی...خلاصه تنها کلمه ای که بهش بدی منتسب نمیشه- توجه کنید این عبارت در رابطه با فرزندی و مادری گفته شده و هیچ اغراقی هم در ان نیست)هم مایه میذاریم....
    کتاب زیبا و نایاب سعید نفیسی تاریخ روابط اجتماعی ایران بسیار خواندنی است. بخصوص نامه رد وبدل شده بین فتحعلیشاه و ناپلیون! راستی هیچوقت در سطح شعور طرفین این مکاتبه دقیق شدین؟! میگن در حمله روسها به ایران در زمان وی، میگفته اگر شمشیر بکشم چی میشه؟ درباریان و اطراف چاپلوس وتمساح صفت(از بابت اینکه همیشه میخزند)میگفتند: وای به حال اروس!

    بود آیا که در میکده ها بگشایند...
    بینهایت!

    پاسخحذف
  24. بله دوباره فیلم را دیدم و متاسفانه فروش مادر به قیمت 20 هزار دلار درست بود که مهران چوب اخلاق را خواهد خورد!چون مادر مقدس است و توهین به ان ارزش پرفروش ترین شدن و کسب اسکار و جرمی و گرمی... ندارد!

    پاسخحذف
  25. در لینکهائی که من گذاشته ام از این حرفها نیست.
    فحش خواهر و مادر هم ورد زبان ملت باستانی است. شما خودتون را زیاد ناراحت نکنید.

    پاسخحذف
  26. مهران چه ربطی به شما داره! ما با لینک تو چیکار داریم؟ خودمان فیلم را دیدیم ! ناراحت شما هستم که ای بشتابید که مدیری کولاک کرده!ولی قهرمان شما برای فروش سی دی از مادر هم مایه گذاشته! همانطور که گفتم فکر نمیکردم مهران این کار را بکنه!....
    بله فحش هم متاسفانه ورد زبان این امت مسلمان شده است که نگران کننده است!
    بینهایت

    پاسخحذف
  27. فحش دیگه چه ربطی به اسلام داره؟ لابد بقیه خدای ادبند.

    پاسخحذف
  28. وقتی کسی واجبات و فرایض رابجا نیاره،امکان نداره دهدار طارم سفلی بشه و... لذا ریا وتظاهر و دروغگویی و...ترویج میشه!
    حالا 2: اینکه 90 درصدایرانی ها مسلم هستند باید یک فایده ای برای این ملت داشته باشه؟ بالاخره این همه دعای ندبه شب و نصف شب را برای چه میخوانیم؟ 5 میلیون ایرانی را برای چه بیرون کردیم؟ بچه هایمان به جای اشنایی با قانون و حقوق مدنی ( یک بنگاهی میتونه سر یک فوق لیسانس کلاه بذاره؟!)و اخلاق و منطق و هنر و موسیقی ودیگر علوم اجتماعی و انسانی با تعالیم اسمانی (حداقل 3 کتاب در مقطع ابتدایی)محشورند کجا را گرفتیم ؟ معمولا رفتارهای ما از اموزه های اخیر و نزدیکتر، بیشتر تاثیر میگیرند!
    در جامعه ای که دیانت و ایدیولوژی جای اخلاق را بگیرد طنزش ،فروش مادر میشه و کارناوالش هم....(حالا میخواد هر ایدیولوژی باشه!)
    تناقضات اخلاق و اموزه هایمان و اینکه چرا راحت دروغ میگیم، در یکی از کامنتها قبلاآمده است و تکرارش ملال است! "خواهش های تن..."
    البته فکر نکنید بقیه وضعشان از ما بهتر است! گول برجها ولامپهای چشمک زن نئون و LCD و...امارات و عربستان را نخورید انجاها هم اخلاق روز خوشی ندارد! اگر وقت داشتید گزارش اخیرسیمسون را در بی بی سی فارسی تحت عنوان زیر پوست دوبی از وضعیت اسفبار سازندگان هندی و فیلیپینی و... ببینید! غیرت خانم دکتر هندی اشک مرا در آورد!
    مهم این است که سقوط اخلاق داریم و چاره ای باید اندیشید که ظاهرا کار من وشما نیست!
    ما نگفتیم بقیه خدای ادبند و این معمولازاییده ذهن ایده الیستی(صفر ویک) است که بحث را بیراهه میبرد! یادش بخیر به پدرم میگفتیم مثلا المان خوبه! میگفت لابد زن لختی را دوست داری؟(با پوزش از خانمهای لخت!) باد فتق چی شد و لس انجلسیها چه بلایی بر سرشان امد..
    بینهایت

    پاسخحذف
  29. راستی مهران مدیری بره لس انجلس انجا کانال بزنه چی؟ فکر کنم حسینی شومن تلویزیون شبکه تهران، چنین قصدی داره و به گمان من موفق میشه! من یکی از طرفدارانش خواهم بود! ناسلامتی لیسانس فیزیک است و ادم شجاع وبا غیرتی است! عین برنامه رادیو پس فردا در رادیو فردا که واقعا زیباست!
    بینهایت

    پاسخحذف
  30. من متاسفانه یا خوشبختانه هیچکدام از برنامه های تلویزیون داخلی را نگاه نمی کنم. این آدمی هم که گفتید اسمش را هم نشنیدم. گمان هم نمی کنم تلویزیون ایران اصولا مجری موفقی داشته باشد. چند نفری هم که موفقند حسابی معروف هستندو زیر ذره بین.
    البته فیتیله جمعه تعطیله استثناست و بچه ها حسابی دوستش دارند.

    پاسخحذف
  31. من بدون اینکه با لس انجلسیها و مدیری کار داشته باشم یک سوال از نگارنده محترم مقاله اصلی دارم: لطفا مقدس را تعریف کنید!آیا صرف اینکه یک میلیارد به چیزی باور داشته باشند مقدس میشه؟ نقد باورهای غلط جامانده ازعهد بدوی توهین است؟ نقد ازدواج با دختر صغیر، نقد حمله به ایران، نقد تقیه، نقد کافر نجس، نقد قتلوا،نقد....جرم است یا روشنگری؟
    من اقای محمد حسینی( گرمساری) را میشناسم و کلاسش با فتیله ایهای کارمند محتاج اضافه کار، فرق میکنه! ضمنا ظاهرا بحث، بحث بزرگترها و مردانه است وبچه و عمو قناد (یه برنامه، یه برنامه ببینیم) نیست! البته ما هم دل خوشی از کانالهای وطنی نداریم ولی هیچوقت انها و کانالهای لس انجلسیها را یک کاسه نمیبینیم!
    سگها موقع خوردن پارس نمیکنند!
    آرش

    پاسخحذف
  32. مقدسات را عرف مشخص می کند. من هم با شما موافقم که تعداد زیاد طرفدار یک نظر دال بر حقانیت آن نیست. من فکر می کنم توهین مستقیم (چیزی که آن لس آنجلسی انجام میدهد) و نه نقد، روی دیگر سکه ای است که از باورهای هزاران سال پیش، تابو می سازد.
    در ضمن کلمه مقدس در کشور ما زیادی لوث شده است اگر دوباره این مطلب را می نوشتم از کلمه باورها استفاده می کردم که در حقیقت منظور اصلی من بوده است.

    پاسخحذف
  33. شما را به تماشای تکرار برنامه پرگار بی بی سی ، امشب چهارشنبه ساعت 12 ،دعوت میکنم(با حضور گنجی و نویسنده خردگرای مقابلش)که در باره کارتونکش دانمارکی و مقدسات و حقوق بشرو..است!
    تعریف اعتباری تقدس و باور شما هم کاملا محلی است و در دنیای خرد و دمکراسی جایی ندارد! مریم مقدس برای باورمندان مسیحی معنا دارد ولی وقتی بچه دبستانی انگلیسی میشنود ایشان بدون ...بچه دارشد سریع میپرسد how؟ و یا جهاد یعنی جنگ مقدس امروز تو کت کسی نمیره!در جهان امروز توهین به فرد است که قابل پیگیری است نه طنزوکاریکاتور باورهای ان فرد و تابوهایش! چون دادگاه بلافاصله میگه مثلا کنفوسیوس به تو چه؟.. بحث حقوق بین الملل است عرف کمرنگتر است.جهت اطلاع ،در المان بخاطر اعتراض یک بچه دبستانی عکس مسیح را از دیوار کلاس برداشتند.چرا که عکس ناراحت کننده بود! عرف کمرنگ شده لذا ابزاری قوی پیدا کنید! شاید بگین اخلاق بهتر باشه!
    ضمنا بنظر من بین فردوسی و خردورزی و خرافه ستیزی ارتباط مستقیم هست فلذا فردوسی شناس بودن و نقد نظرات واژگان ضد بشری مکمل هم هستند!
    نهایتا اینکه اگر کسی در لس انجلس به دینی اهانت بکنه، شیخ-دکتر کراواتیهای متمول اشنا به قانون و دارای دغدغه دین هم در انجا زیاد هست ،اگر بتونن کیس را به دادگاه میبرن! (بنیاد علوی وسعودی والازهر و ابیض و اسودو سوپرکالر...تا دلت بخواد پول یامفت نفتی زیاد دارن.) مردم خودشان عقل دارند وقضاوت میکنند و توهین وحماقت ونقد را میفهمند و نیاز به وکیل و وصی ندارند بخصوص بالای 40 سال که نیازی به نهی از منکر نیست ! شما ناراحت چی هستید؟ بالاخره ادمهایی هستند (استادان و دانشجویان و معلم ومهندس ودکترو...) که میخواهند بدانند چی به چیه و مطمین باش شعوری هم دارند و شما نگران شعور انها نباشید! فبشر عبادالذین یستمعون القول....احسنه! همه بینندگان لس انجلسی وادیب فردوسی شناس که عمه من وجنابعالی نیست. هستند ادمهایی که میخواهند هفته ای 2 ساعت برنامه دلخواه خود را ببینند و شما ظاهرا نگران انحراف انها هستید که نگرانیتان بجا نیست!
    بحث ادامه داره... پرگار bbc حتماو لطفا
    ارش

    پاسخحذف
  34. می گویند شاه سابق از قوام السلطنه زیاد خوشش نمی آمد چون او وقتی به پادشاهی رسید مردی جوان و خام بود. (گرجه در پیری هم چیزی نفهمید، تئوری مدیریت جهانی و یاد دادن روش حکومتداری به بریتانیائیها ابتدا از او صادر شد) اما قوام سیاستمداری کهنه کار و پخته بود. وقتی به شاه می رسیده دستی به پشت او می زده و می گفته "ماشاالله اعلیحضرت بزرگ شدن ها" این کینه تا ابد از شاه دور نمی شده است.
    در مثل مناقشه نیست ولی حالا جناب آرش: شما هم ماشاالله خوب جهانی فکر می کنید ها!

    پاسخحذف
  35. من با کینه شاه کاری ندارم ولی همینکه قوام مثل یک مرد با شاه صحبت میکرده( و نه مثل علم که تا زانو سر تعظیم فرود میاورد )کارش ارزشمند است! قبول بفرمایید مثلتان بیربط است و انحرافی ! ضمنا مثلهای مناقشه آمیز هم زیاد داریم! اتفاقا بحث ما همان کاریکاتور و طنز و تمثیل و کنایه است که صدای امثال شما را در آورده! حالاکه مناقشه نیست ما هم سو استفاده کنیم: یه بابایی میره بوتیک ومیگه: یه شورت مردانه میخوام، یارو شورت زنانه میده! میگه اقا من شورت مردونه خواستم! مغازه دار میگه چه فرقی میکنه؟ میگه میخوای فرقش را بذارم تو چشت؟..
    حالا میخوای ضربالمثلی بیارم کل کامنتگذار و کامنت خوان و مناقشه و..!؟
    پایان کلام اینکه جهانی شدن و جهانی فکر کردن چه اشکال داره ؟ الان در دانشگاه آزاد هندیجان هم حقوق بین الملل تدریس میشه!
    سوالهای بنده بیجواب مانده! شما همان برنامه امشب را اگر وقت داشتین ببینید!
    آرش

    پاسخحذف
  36. راستی در بمب خنده، بخش goftgoo.tv "چو ایران نباشد طنم واژگون" انجا که سیامک از طغرل میپرسه: بنظر شما گن لاغری دمکراسی برقامت ایران میشینه؟" دقت کردین؟ طرف صحبت مدیری، ایرانیها هستن یا لس انجلسیها؟
    مجموعه مقالات چرند و پرند دهخدا برای خوانندگان با ذوق پیشنهاد میگردد!
    بینهایت

    پاسخحذف
  37. خلاصه تکلیف ما را مشخص نکردین! بالاخره کانالهای لس انجلسی را ببینیم یا نه؟ اگر کسی توهین کرد (البته نه به بنده و اهل خانواده) نگاه کنیم یا کانال عوض کنیم؟
    راستی حضرات ادم و مسلم.. دیگر مستفیض و فیضان نمیکنند!
    بلاتکلیف

    پاسخحذف
  38. تعریف وبلاگ شما را از دوستی شنیدم و کنجکاو شدم و این مقاله را مرور کرده و چند تا از برنامه های ان اندیشمند خود خوانده!(که با مرور فیلم مدیری دریافتم که مدیری اگاهانه طرف وی نرفته ومقصودش نبوده، تا تبلیغ منکر به معنای واقعی نشه ! کما اینکه بیبیسی و صدای امریکا هم چنین نمیکنند وبهارلو وفرهودی را کنار گذاشتن)را هم دیدم که با نوشته شما منطبق نبود و توهین و عرب ستیزی و.. در ان نیافتم. باور بفرمایید اگر در مملکت غربی بودید این نوشته شما جرم محسوب میشه و قابل پیگیری!!
    این قسمت را از بالا کپی و پیست کرده ام :
    "....مرد نادانی که خود را فردوسی شناس و محقق و استاد می داند، به خود اجازه می دهد به فرهنگ و دین بیش از یک میلیارد انسان با رکیک ترین الفاظ توهین کند و به عرب ستیزی نژادپرستانه و واپسگرا، دامن بزند. غم انگیز اینجاست که چنین مرد هتاکی، بیننده هم دارد. قشر فرهیخته و باسواد جامعه اراجیف آنها را جدی نمی گیرد و این البته اشتباه بزرگی است. براحتی میتوان اشخاص کنجکاو و دانشگاه رفته ای را سراغ کرد که مزخرفات این نادان را حتی ضبط می کنند تا سر فرصت کلمه ای را از دست ندهند. باید به نقد آنها نشست و چه نقدی زیباتر از طنز اخیر مهران مدیری در خصوص یکی از این اندیشمندان! خود خوانده. این ویدئو به تنهائی آب در خوابگه مورچگان ریخته و حسرت مندان باد فتق آریائی را حسابی به تکاپو انداخته است....."
    مزید اطلاع بودند قشر فرهیخته جامعه (البته فارغ- التحصیل از دانشگاه شما)که گفته های ایشان راجدی گرفته و حتی قصد جانش را کرده اند!
    لطفا رعایت اعتدال در نوشته هایتان را بفرمایید و با دست زدن بر پای پیل (فیل) نفرمایید که ستون است! مسایل به سادگی سیستم فروش نوشابه نیست!
    صفر!

    پاسخحذف
  39. دوست عزيز سيستم فروش نوشابه من را دست کم نگير. بيش از ده سال است بزرگترين شرکتها نرم افزاري در اين عرصه تسليم همين سيستم شده اند. کم سيستم چند ده ميليوني جمع و مجددا با اين سيستم جايگرين نشده است. لابد طراح آن ذهن منسجم و مبتکری داشته است. تازه اهل شکسته نفسی! هم هست.

    پاسخحذف
  40. بر منکرش لعنت! منظورم مسایل اجتماعی با مسایل علمی وفنی متفاوت است و قبول بفرمایید بادفتق باسیستم صددرصد منطقی و ریاضی فروش شما دو گونه مجزاست!
    راستی شکسته بند هم هستید؟
    موفق باشید.
    صفر

    پاسخحذف