۱۳۸۹ بهمن ۳, یکشنبه

بحران پرواز و مسافرت


مسافرت با هواپیما مسئله نگران کننده ای شده است. کار من کلا تحت تاثیر این بحران است. سعی می کنم با ماهان که هواپیماهای مطمئن تری دارد، سفر کنم. ماهان نیز به همه شهرها پرواز مرتب ندارد. در مشهد و با مساعدت همکاران کوکا کولا، برای مسیر تهران به ارومیه، روز 03/11/89 ساعت شانزده، پرواز شماره 277 ایران ایر را گرفتم. کارم در مشهد نیمه تمام ماند و چون ممکن بود این پرواز را از دست بدهم، ترجیح دادم حتما برگردم. امروز که با نیم ساعت تاخیر به پای هواپیما رسیدیم، دیدم هواپیما فوکر است. ملت همواره راضی ارومیه هم انگار نه انگار. شک کردم شاید بلیط اینترنتی بوده و درست متوجه نشده ایم. پس از بد و بیراه مفصل به همکار خوشگوار مشهد، سوار  شدم. با احتیاط از مهماندار پرسیدم این پرواز تغییری کرده است؟ گفت والله بما هم چیزی نگفتند، قرار بود ایرباس A300 باشد ولی ظاهرا مسافر به حد نصاب نرسیده و هواپیما را تغییر داده اند!. به همین راحتی!. وزیری که هنوز قانع نشده است تلفات هوائی در ایران بالاست شاید هم از دیدگاه خود حق داشته باشد. چون همین امروز روزنامه ها نوشته اند طی 9 ماه امسال نوزده هزار نفر در جاده های تحت پوشش همین وزیر کشته شده اند. یعنی تقریبا روزی یک فوکر. حالا چند صد نفری هم در هوا بمیرند، این همه سر و صدا برای چیست؟.

۸ نظر:

  1. مهندس جان دوست داريم از اينكه بياد ما هستي و هميشه محبت داري ، خيلي ممنون و متشكر جات اينجا خيلي خالي بود مراسم شله خورون داشتيم.

    پاسخحذف
  2. راستی حکمت شله خورون با حکمت عدم امکان ادامه مسابقه الینای 9 ساله ربطی داره؟
    یاد تکیه کلام کارگرهای میدان تره بار افتادم که تا میخوای میوه ها را جدا کنی میگن: اقا درهم است!
    یک بابایی به بچه اش وصیت میکنه اگر جایی شنیدی میگن یا علی انجا نرو ولی گفتن یاحسین برو! چون در اولی بارکشی و در دومی قیمه و شله زرد میدن!
    عزاداریتان قبول!
    کل یوم عاشورا حتی تحویل سال!
    رهگذر

    پاسخحذف
  3. بعضی ها چشم ندارن ببینن یک رفیق هنگام نذری خوردن یادی از من کرده که سلامت برگردم!!!

    پاسخحذف
  4. اتفاقا وزیر شارعه هم نذر کرده شله زرد وقیمه پلو و آش ..هستند و هواپیماهایش هم بیمه ابلفض! شما خیالتان راحت باشه و آسوده سفر کنید!
    التماس دعا

    پاسخحذف
  5. بله جناب رهگذر، شله زرد و قیمه هم میتونه یکی از درهای حکمتی باشه که در قبال بسته شدن یک درب (مثلا بسته شدن درب مسابقه شنای خواهران>9) به روی الیناها گشوده بشه! چرا که نه !
    یا علی!

    پاسخحذف
  6. من هم یک کامنت و لینک که ربطی به پرواز و مسافرت و بهبهانی نداره، تقدیم نهالستان (بخصوص جناب نخعی حکیم) می کنم.
    شاید در راستای بیراهه رفتن ما و شله زرد خوران و اینکه مشکل در خود ماست (گناه را به گردن دیگران انداختن و عیب خودمان را پوشاندن) باشد. http://www.freedomhouse.org/template.cfm?page=594
    نیازی به سواد انگلیسی بالایی نیست و تنها کمی تامل در رنگ نقشه ها( کشورهای آزاد (رنگ سبز) و نیمه آزاد(زرد) و...) کافیست! WORLD MAP 2011
    بینهایت

    پاسخحذف
  7. ددم وای هی، یعنی هنوز ترکیه آزاد نیست؟

    پاسخحذف
  8. خداییش از چند کشور حال کردم: مغولستان و اسراییل و کویت! قرقیز و گرجی و ارمنستان هم امیدوارکننده اند!راستی برای کره شمالی آن رنگ تیره هم کم بود! و البته خادمین حرمین شریفین هم اخرین کشوری باشند که فرچه سبز انجا را هم رنگ کند!
    فکر کنم با این کامنتهای بیربط ما (از شله زرد شروع شد و...ختم شد)نگرانی شما از سقوط هواپیما برطرف شد.
    بینهایت!

    پاسخحذف