۱۳۸۹ آبان ۱۲, چهارشنبه

تعمیر کاران به دنبال برنامه نویسان

با آقای رضا نخعی در پپسی مشهد کار مشترکی را برای ارسال سند حسابداری انجام میدادیم. برای پرهیز از اشتباه در صورت محاسبه غیر منطقی، پیغامی را در سیستم گذاشته بودم که علی الاصول نباید ظاهر می شد. ولی نه تنها ظاهر می شد بلکه ول کن هم نبود. آقای نخعی به تجربه دریافته بود که می تواند از خیر این پیغام بگذرد و تاثیری در کارش ندارد، اما قانع کردن من کار سختی بود. مدتها به دنبال این اشکال گشتم پیدا نشد که نشد. چاره ای نبود، پیغام خطا را حذف کردم. تا الان کار می کند، ایشان هم اعتراضی ندارد.
ماشین من چراغی دارد که کارکرد موتور را چک می کند، امروز روشن شد. بلافاصله ماشین را به نمایندگی مجاز بردم. سرمکانیک دستگاهی را آورد و وصل کرد به ماشین. پس از کلی زدن دگمه و آزمایش و خاموش و روش کردن گفت، درست شد. گفتم، خوب چه اشکالی داشت؟ گفت، بنزین ما اکتان کافی ندارد و کامپیوتر ماشین ایراد می گرفت. گفتم خوب، دست شما درد نکند چه کار کردید درست شد؟ گفت حساسیت اش را آوردم پائین که دیگر روشن نشود!.
این هم از تعامل فرهنگی برنامه نویسان با تعمیرکاران.

۲ نظر:

  1. مبارک باشد! این تعامل...

    پاسخحذف
  2. آقاي رضا نخعي آنقدر صبور است كه اگر دستگاه بابت هر پيغام خطا ميزش را هم به لرزه در مي آورد باز هم تحمل مي كرد ..
    يعني در اين تعامل مي شود گفت كه در اينجور مواقع خودش حساسيت خودش را مي آورد پايين در حدي كه مي تواند پيغام خطا را از رو ببرد.
    خوشا به سعادتش. اميدوارم هميشه همينطور بماند.

    نواب پور

    پاسخحذف