۱۳۸۹ آذر ۵, جمعه

آلودگی هوای تهران

هوای تهران بس ناجوانمردانه آلوده است. هواشناسان جبهه های پرفشار و کم فشار را مدام رصد می کنند، تا شاید روزنه امیدی را گزارش دهند. مومنان دست به دعا برداشته اند، که خدایا علاوه بر هوای نسبتا پاک، آب هم لازم داریم. ملت و دولت نیز بحمدا.. در تعطیلات توافق کامل با هم دارند. کاری که از دست من برمی آمد در خانه ماندن و انبوهی آب را هدر دادن و ماشین ام را حسابی شستن بود. تجربه نشان داده است، سالی ماهی که چنین همتی از من سر بزند، باد و باران تمام زحماتم را بر باد می دهد.

۳ نظر:

  1. طرح زوج وفرد خودروها حتی داخل کوچه!
    آقا! ترافیک و انرژی و سوخت ،مهندسی است نه پلیسی و نظام جمعی!!معاینه فنی خودرو برای چیست؟ پیکان دهه 50 چون زوج است شنبه ودوشنبه...میتواند 24 ساعت جولان بده ولی بنز 89 حتی نمیتونه ذر آنروزها بیرون بیاد! تفکر چکشی و پادگانی!.
    بهترین راهکار رفع الودگی، اصلاح سیستم سوخت کارخانجات وگرمخانه ها، گسترش مترو واتوبوس شهری ، درختکاری و قیمت واقعی بنزین و ... است و صدالبته پلیس و مدیران شهری و رانندگان شایسته شرط کافیست!
    سوژه اینروزهازیاد است و ژست برادران پلیس و هجوم به راننده فرد در روز زوج و یا برعکسش دیدنی است!!و همینطور مسئولین سرویس مدارس و..
    واقعا شتر گم کرده اند و بدنبال افسارش هستن. کارمندان فسیل و سنگواره هم که بهم میرسن قبل از سلام ،از زوج و فرد بودن پلاک خودرویکدیگر میپرسن و ازدر رفتن از دست پلیس تعریف میکنن!(حضوری-تلفنی) چه آشفته شهری است تهران! پلیسها و پزشکان و تاکسیها و آژانسهاو ماسک فروشان ... نونشون توی روغن! بیچاره بچه هایمان که مثل روز برام روشنه که سالیان دراز تاوان حماقت ما را پس خواهند داد!
    بینهایت

    پاسخحذف
  2. حالا وقتی به همانها که اسم برده اید، لفظ زحمت کش و سخت کوش، و فلان و بهمان را مرتب ردیف می کنند چه عذابی دارد!. مثل اینکه بقیه هنگام کار، می زنند و می رقصند.

    پاسخحذف
  3. تهران بدرک آلوده باشد به جهنم آلوده باشد اون تهران است که روزی انقلاب میکند روزی تظاهرات اون پایتخت احمق آلوده بامردماش.لیاقتش همینه وایشاالله بدترمیشه . زردکوهی ازبلوچستان

    پاسخحذف